Twitter

Follow Vanderveeren on Twitter

Late Night Letterman



Ik ben een volwassen man. 25. Ik neem de verantwoordelijkheid voor al m'n (wan)daden. Al pleit ik voor één uitzondering. Ik distantieer me van de nachtelijke sms'jes, waarin ik me van een ongewild open kant toon.
Uw begrip lijkt me logisch. Indien u immers wel eens een glaasje nuttigt en bovendien over een GSM beschikt, bent u ongetwijfeld weleens nachtelijk openhartig gebleken via het mobiele netwerk. Quasi heel volwassen Vlaanderen, bevolkt door nuchtere binnenkroppers, stuurt stommiteiten in strontzatte sms’jes.

Balen in bed wanneer je de ochtend nadien met een borrelend gevoel van onbehagen de verzonden berichten verkent. De vergeetput der latente lusten. Nog lijkbleek van vermoeidheid raast jouw hartslag plotsklaps richting donkerrode regionen. Een groeiend besef van een recente onverdoken oprechtheid. Een heel echelon van verdoken liefdesverklaringen tot bloedgeile invitaties beslaat het schermpje. Maar aan wie, vormt uiteraard de vraag.

Speelde alcohol slechts een bescheiden rol, dan toverden jouw vrijpostige woorden een grimas (of een grijns) op het gelaat van een dame die slechts sporadisch jouw gedachten gijzelt. Een B-project in het vakjargon. Leuk als het kan, louter sneu als het niet lukt. Vogelpik met de losse pols.
Kreeg de lever echter nogmaals een levensbedreigende tik, dan dreigt dé droomvrouw als toezendoord der verbaal verderf. Na een salvo aan foute wachtwoorden sluit ze onverbiddelijk de hemelspoorten. Voor eeuwig. Waar de liefde regeert, heerst de suggestie als (on)geschreven wet. En ja, "Ik vind je een lekker dier" was meer dan een hintje.

Geen vuilgebekte verleider, maar een speelse tong houdt alle liefdeskanalen staande. In vele gevallen is nochtans een gewijde stilte aangewezen, maar de overmoedige orakels willen kots wat kots een teken van liefde uitzenden. Met vunzige veelspraak geraak je zelfs niet aan first Base.
De remedie? Een nachtelijke woordvoerder. Geen BOB, maar een BOS: een Bewust Onbeschonken SMS'er. Iemand die de hele groep op het vlak van vocabularium veilig richting slaapkamer leidt. Waar schunnige directe praat wel kan. Jouw matras zal het niet erg vinden.

The Perfect Man for the Job? De notoire Amerikaanse talkshowhost David Letterman.. Met zijn humor en charme herschept hij jouw sms-verkeersdrama in een vervoerende Late Night Show. Ik leg m’n lot (en GSM) blindelings in de handen van een legende die Blake Lively aan z’n voeten krijgt. XOXO, Charming Guy. Let Dave do the texting.

Afgelopen wapenstilstandsnacht vuurde een van m’n dronken vrienden het veelzeggende “Bosde lnpmrin” op mijn - op dat moment - wankel verstand af. Een nuchtere namiddag later volgde als verklaring: “Los den bos in”. Brabants voor straalbezopen. Zijn woordvoerder bleek geen BOS, maar Bacchus. De Letterman van de Lavelozen.